יתרונות הליסינג התפעולי על פני קניית רכב

רבים מאיתנו שוקלים רכישת מכונית חדשה. אולם, בהגיענו לנקודת הזמן בה אנו צריכים לממש את ההחלטה הלכה למעשה, ישנם לא מעט שיקולים אשר מצדדים ברכישת עסקת ליסינג על פני רכישת רכב יד שנייה או חדש מהיבואן. נתחיל בעצם הרעיון שבליסינג – אתם שמים מקדמה בגובה 20% נניח מערך הרכב והשאר בפריסת תשלומים הנוחים לכם. יש שיטענו כי זה למעשה אינו יתרון משמעותי וכי סוכנויות לרכישת רכבים – הן חדשים והן יד שניה, מציעות את אותו הדבר בדיוק. ובכן, זה נכון ולא נכון.

מצד אחד, בכל הקשור לקנייה, אכן מציעים לכם פריסת תשלומים שבסופה הרכב בבעלותכם. עם זאת כבר בשנים הראשונות הרכב סופג ירידת ערך של כ-30% לערך. בשעה שאתם משקיעים את הונכם ברכב ישנם כאמור השקעות מוצלחות יותר. ליסינג או קנייה

מדוע לא להשקיע בנדל"ן או בניירות חסרות סיכון? בעסקת ליסינג תפעולי תוכלו להמשיך ולהשתמש בהון העצמי, לשלם עלויות מוקטנות וגם לחדש את הרכב אחת לתקופה ללא תוספת עלות מלבד העלות החודשית. חברות ליסינג שונות מציעות מבצעים שונים בתחום. מומלץ בחום לבחון כל הצעה.

במקרים רבים תגלו כי עסקאות ליסינג מציעות לכם מחירים נמוכים יותר ממחיר היבואן בסוכנות. זכרו כי ביחד עם הרכב אתם גם מקבלים חבילה כוללת של תחזוקה שוטפת למכונית, שטיפה וניקיון, ביטוח וטסט – כלומר הכול- בחבילה אחת מתומחרת מראש. עסקים רבים עברו לשיטת הליסינג התפעולי בידיעה כי מדובר בעלויות שקועות – אותה עלות מידי חודש- ללא הפתעות בדרך.

בדרך זו קל ונוח יותר לנהל את תזרימי המזומנים ולהחליט החלטות תקציביות ללא הסיכון שתצטרכו לשלם על תיקון יקר למכונית המשמשת את צי הרכב בחברה. ישנם הטבות נוספות וחשובות הניתנות מתוקף הסכמים ספציפיים עם חברת הליסינג דוגמאות: התקנת דלקן ברכב ללא עלות נוספת והנאה מחבילת הנחה המתומחרת בין חברת הדלק לחברת הליסינג.

שירותי טרייד אין המאפשרים למבקש עסקת ליסינג ליהנות ממכירה קלה ונוחה של הרכב הישן. חידוש ביטוחים אוטומטי ותמחור במסגרת התשלום החודשי – אין צורך לזכור ולמהר לשלם בבנק הדואר. אין לכם זמן לטיפול? מרבית חברות הליסינג התפעולי יציעו שירותים משלימים של איסוף והחזרה של הרכב, הן עבור תיקונים והן עבור הטיפולים השוטפים. אתם מרוויחים זמן פנוי לעיסוקים החשובים ביותר וזמן כידוע, זה כסף.

לסיכום, ישנם לא מעט סיבות מדוע תעדיפו רכב בליסינג על פני רכישת רכב הן מבחינת ההשקעה הכספית הנדרשת והביטחון שברכישה והן בכל הקשור לחבילת ההטבות – All in One. כמובן שישנם גם אלטרנטיבות אחרות לאלו. קניית רכבים מליסינג או מהשכרה מוזילה את רכישת הרכב בסכומים גדולים.

חברות גדולות ומוכרות עם שם ימכרו לכם, לרוב, רכב מטופל ושמור – לפי הספר וגם יספקו לכם פריסת תשלומים נוחה. חשוב שתבחנו כיצד עלויות העסקה משפיעות על ההכנסה הפנויה. גם אם עסקת הליסינג התפעולי מתאימה פחות – שקלול מכלול הפרמטרים בעסקת רכב – קנייה, טרייד אין או ליסינג תפעולי ומימוני, זה לצד זה – יסייעו לכם בכך. המאמר נכתב בחסות תמיר ליסינג – מגוון פיתרונות ליסינג תפעולי.