מה עדיף? רכב שמונע ע"י בנזין או גז?

בשנים האחרונות נצפה טרנד רחב היקף של הסבה לגז. למה? כי בכך אנו שומרים על סביבה ירוקה. במאה העשרים ואחת עלתה המודעות לצורך בצמצום רמת הזיהום של כדור הארץ. העובדה שכלי רכב המונעים בבנזין או סולר מהווים את אחת הסיבות העיקריות לזיהום האוויר מעלה את הפופולאריות של טכנולוגיה חדשה של הסבה לגז לרכבם על מנת להשתמש בשיטת הנעה בגז.

מה זה גמ"פ? הסבת רכב לתדלוק גז

הגמ"פ הוא הדלק החדש! ראשי תיבות של גמ"פ – גז פחמימני מעובה. הוא מצוי בשפע ועלותו זולה בהשוואה לבנזין וסולר, הגמ"פ הפך לשמה של שיטת ההנעה בגז. הנעה בגז היא שיטה חדשה המשתמשת בגז המדובר שהוא נקי יותר ובעל אוקטן גבוה יותר מאשר בתצרוכת הדלק. יותר אנשים עושים הסבה לגז ברכבם מפני שמחקרים שנערכו בתחום הצביעו ששימוש בגז מצמצם את פליטת המזהמים באחוזים ניכרים ולכן ידידותי יותר לסביבה.

למה לתדלק בגז ?

באמצעות הסבה לגז ושימוש בגמ"פ ניתן לחסוך כסף בעלויות הדלק והטיפולים ברכב וכן לשמור על הסביבה גם יחד. השימוש בשיטת הנעה בגז חוסך עד 50% בהוצאות התדלוק. שנית, הגז מסונן ולכן אינו משאיר משקעים על הבוכנות, הגלילים, השסתומים ועל טבעות האטימה שברכב דבר החוסך טיפולים ותיקונים מיותרים. שלישית ישנו "מיסוי ירוק" – פטור ממיסוי המוזיל את יבוא ערכות ההסבה לגז. מס על גז זול יותר – מהווה כשלושה אחוזים מהמחיר בעוד המס על בנזין מהווה כחמישים אחוזים ממחירו.

הסבה לגז – עוד יתרונות

השימוש בגמ"פ אינו שונה מהשימוש בבנזין, כאשר עושים הסבה לגז הרכב אמור לעבור בדיקה שגרתית וניקוי פילטרים כל 15,000 ק"מ. הספק רכב גז קרוב מאוד להספק מנוע הבנזין וישנו מד גז המורה על הצורך למלא את המיכל כפי שיש ברכב בנזין. מותר לעשן ברכב ועוברים איתו טסט רגיל, רק על הרישיון רשום השימוש במערכת גז. הקילומטראז' של רכב המונע על ידי גז זהה לזה ברכב רגיל וגם בביטוח המחיר זהה.

השימוש בדלק גז

כפי שנאמר, השימוש בדלק גז ממשיך לאורך העשור האחרון לתפוס תאוצה ורבים האנשים הבוחרים לעשות הסבה לגז מטעמים "ירוקים" או כלכליים. עקב התפתחות מואצת זו צצות כפטריות אחרי הגשם תחנות גז ברחבי הארץ. תחנות דלק גז הופכות להיות זמינות יותר מבעבר אך עדיין דלק גז זמין פחות. בעתיד הקרוב תחנות תדלוק גז יהפכו נפוצות יותר. כעת אפילו אם אין תחנות דלק גז מיוחדות ישנו מגוון גדול של תחנות גז בכלל ותחנות גז לרכב השייכות לידיים פרטיות. שוב, בעתיד תחנות גז אלו ישרתו המונים אשר יחפשו תחנות גז לרכב.