כיצד תדעו מתי להחליף את הצמיגים ברכב?

צמיגים הם אביזר חיוני לבטיחותנו ולנסיעה נטולת סיכונים. צמיג לא תקין עלול לעלות לנו בחיי אדם ועל כן יש לטפל כראוי בצמיגים ובמידת ויש צורך להחליפם, יש לעשות זאת מיידית. פעמים רבות תיקון צמיגים אינו מסתכם בכסף רב, ואנו בהחלט יכולים להרשות זאת לעצמנו.

לרוב תיקון צמיגים מסתכם בתיקון פנצ'ר בלבד ולשם הביטחון האישי שלנו ושל האנשים שאנו מסיעים ברכבנו חשוב כי ניגש אל המוסך מדי תקופה על מנת ולוודא כי הצמיגים אכן במצב תקין וכי המשך הנסיעה עם הרכב אינה מסכנת אדם.

אם כך מתי נכון לנו להחליף צמיגים

על מנת שנשאר ערניים כל העת ונדע מתי לגשת אל המוסך הקרוב או אל הפנצ'רייה, שימו לב לנתונים הבאים:

  • במידה וחלפו מעל ארבע שנים מהרגע בו החלפנו צמיגים זה הזמן לגשת אל המוסך הקרוב ולבקש מהמוסכניק שיחליף עבורנו את כל ארבעת הצמיגים כי סביר שהם לא תקינים לנסיעה בכבישי ישראל.
  • במידה והצמיגים בכל זאת תקינים לנסיעה למרות השנים שחלפו, גשו אל מוסכניק שעליו אתם סומכים על מנת שישערך את הזמן שהינכם יכולים להמשיך ולהשתמש באותם צמיגים.מתי להחליף צמיגים ברכב
  • מדי תקופה הסתכלו על הצמיגים ובדקו כל צמיג וצמיג, בדקו האם הוא יבש או האם יש עליו סדקים רבים.צמיגים יבשים יש להחליף מיידית וכך גם צמיגים אשר עליהם סדקים מרובים.
  • סוליה של צמיג אשר נמוכה מגובה של 2 מ"מ מצביעה על שחיקה של הצמיג ולכן יש לגשת מיידית אל המוסך לשם החלפת צמיגים.אנו חוזרים ומציינים כי צמיגים שחוקים עלולים לגרום לנזק שלעיתים הוא בלתי הפיך. כל סדק או קרע בצמיגים דורשים טיפול מיידי ואמורים להדליק אצלכם נורא אדומה כמו גם בליטות בצמיג.
  • תאריך יצור – בכל גלגל מוטבע תאריך הייצור וכן תאריך התפוגה של הצמיג. בדקו מהו התאריך וגשו להחליף צמיגים בהתאם להנחיות היצרן.
  • בדקו את לחץ האוויר של הצמיגים לחץ אוויר אשר משתנה כל כמה ימים אומר דרשיני ועליכם לגשת ולבדוק את תקינותו של הצמיג.
  • פנצ'ר בצמיג מצריך גם הוא החלפת צמיג או הזדמנות לבדיקה מקיפה והחלפת צמיגים לרכב שנשחקו.

דברים שחשוב לדעת באשר להחלפת צמיגים ברכבנו

צמיגים לא משמשים רק לנסיעה השוטפת אלא גם מהווים אביזר חיוני בזמן בלימת הרכב, אם מדובר בבלימה פתאומית ואם בבלימה רצויה.ללא צמיגים תקינים נפגמת נוחות הנסיעה עד כדי כך שאנו יכולים לחוש בהבדל.

צמיגים תקינים מסייעים לנו בחיסכון משמעותי של דלק. באופן כללי הצמיגים הם אלו שיוצרים את האחיזה של הרכב בכביש. במרבית הרכבים צמיגים קדמיים נשחקים הרבה יותר מהר מאשר צמיגים אחוריים ועל כן חשוב לבדוק את הצמיגים הקדמיים בתדירות גבוהה יותר.דבר נוסף שמומלץ לעשות הוא לבצע החלפה בין הצמיגים הקדמיים לבין הצמיגים האחוריים מדי תקופה על מנת ליצור איזון ולבצע מדי כמה שנים החלפה של כל הצמיגים ברכבכם.

שימו לב כי עדיף תמיד להחליף ארבע צמיגים יחד ולא כל צמיג לחוד.

במידה ונסעתם ברכבכם וללא כל כוונה נכנסתם למהמורה בכביש, רצוי להחנות בצד ולבדוק האם הצמיג נפגם. במידה ואכן צמיגים מסוימים קיבלו מכה ואתם רואים בהם בליטה החליפו את הגלגל עם גלגל הרזרבה המונח במכוניתכם. בחלק מן המכוניות הגלגל יהיה בחלקו האחורי של הרכב. צמיגים לא תקינים פירושם 'פצצה מתקתקת', אל תקלו בכך ראש ובדקו בדיקה מקיפה של הצמיגים בכל תקופת זמן.

למידע נוסף על צמיגי רכב מתוך ויקיפדיה לחצו כאן.