טיפים לנהג זהיר: 7 דגשים חשובים לרכישת ביטוח רכב

בעת רכישת ביטוח רכב מרבית האנשים מבקשים את המחיר הנמוך ביותר ואינם מודעים למרכיבי הביטוח וההבדלים בניהם העשויים להשפיע על המחיר, אולם גם עלולים לעשות את ההבדל בקרות מקרה ביטוחי, בין קבלת שירות נוח ומהיר וחיסכון כספי ניכר, לבין התרוצצות מייגעת והוצאות בלתי צפויות. אז מהם אם כן הפרמטרים אליהם כדאי לשים לב ברכישת ביטוח רכב?

ביטוח רכב

  • ספקי שירות- בעת הפעלתו של ביטוח הרכב חברת הביטוח תפנה אתכם לעבוד מול ספקי שירות מטעמה. מוסכי הסדר, חברות גרירה ותיקוני דרך, טיפול בשמשות שבורות, חברות השכרת רכב לצורך קבלת רכב חלופי ועוד. כדאי כבר בעת ההחלטה על חברת הביטוח לוודא כי היא עובדת את מבחר ראוי של ספקים, שישנם ספקים באזור המגורים שלכם, ושהפוליסה מכסה את קבלת השירות מהם בזמן סביר.
  • שירותים נלווים לפוליסה במקרה הצורך- לא כל אחד יודע או מעוניין להחליף גלגל על אם הדרך, ההגעה לסוכנות הרכב לקבלת רכב חלופי עשויה להיות בעייתית ללא רכב, וברגע התאונה המלווה בלחץ ממילא יעזור אם יגיע נציג של חברת הביטוח וייתן מענה על כל הפרטים הטכניים במקום הלקוח. ישנן פוליסות המציעות את כל הללו, וכדאי להיעזר בהם.
  • השתתפות עצמית- ישנם ביטוחי רכב בהם ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה כה גבוהה שתמצאו את עצמכם מחפשים פתרונות חלופיים במקום להיעזר בביטוח עליו שילמתם ממילא. יש לוודא כי ביטוח רכב שנרכש דורש השתתפות עצמית סבירה שתוכלו לעמוד בה.
  • דמי כינון- דמי כינון משמעותם שהסכום היחיד אותו ישלם המבוטח בזמן תביעה הוא ההשתתפות העצמית בלבד. זאת בניגוד למצב בו הכינון אינו אוטומטי ואז יש לשלם בנוסף לדמי ההשתתפות העצמית, סכום כסף נוסף שכולל אחוז יחסי מגובה הפרמיה השנתית.
  • טוטאל- לוס- מקרה טוטאל לוס הוא מקרה של אובדן מוחלט, כאשר ישנם נזקים כה יקרים הפוגעים בערך הרכב באופן כזה שכדאי להכריז עליו כטוטאל- לוס ולקבל את דמי הביטוח ולהחליפו. ההחלטה על הפגיעה בערך הרכב נקבעת על פי אחוזי הפגיעה בו, וכדאי לבחור בפוליסה המגדירה אובדן מוחלט עם ההגעה ל-50% נזק ולא יותר מכך.
  • שילוב ביטוחים- במרבית המקרים יהיה זול יותר לרכוש באותה חברת ביטוח את ביטוח החובה לצד הביטוח הנוסף: צד ג' או ביטוח מקיף. השילוב של שני הביטוחים בחברה אחת במרבית המקרים, דוגמת ביטוח לרכב של הפניקס, יזכה בהנחה ובמחיר משתלם יותר.
  • מחיר ביטוח רכב- לא בכדי הפרמטר האחרון הוא המחיר. כמו בכל תחומי הצרכנות מומלץ לערוך סקר שוק ולקבל את המחיר הנמוך ביותר לביטוח הרכב, אך לא פחות חשוב מכך הוא לשים לב לכל הסעיפים האחרים המהווים את התמורה למחיר. לעיתים מחיר נמוך אך במעט, עלול לעלות ביוקר ברגע האמת, ולא כדאי להניח שלי זה לא יקרה.